אנגלית עם תכלית

קורסים לאנגלית המביאים לתוצאות

1. קורס לאנגלית טכנית

חלפו הימים של בעלי המלאכה שהצליחו לתקן כל מכונה בעזרת פטיש, מברג וזוג ידיים טובות. אמנם כבודן של הידיים במקומו נשאר, אבל המכונות…

כיום אי אפשר יותר להעסיק עובד טכני בשום תחום שהוא מבלי שיהיה לו ידע באנגלית טכנית. הוראות היצרן, מפרטי המכונות, החלפים, והדיווחים על החידושים הטכנולוגיים – רובם ככולם מופיעים באנגלית. בעל המלאכה של היום נזקק יותר ויותר לאנגלית הטכנית על מנת לחפש מידע ברשת, לתפעל או לתקן מכונות ומכשירים.

חלקם הגדול של העובדים הטכניים למדו בתיכון מקצועי (וחלקם לא למדו בתיכון בכלל), וכתוצאה מכך הידע שלהם באנגלית חלש יותר מהדרישות המקצועיות של ימינו אלה. דבר זה גורם לעובד לא פעם להרגשת חוסר נוחות כשהוא נתקל בהוראות יצרן באנגלית ואינו מסוגל לבצע את העבודה מבלי לבקש עזרה. לא פעם עומד הדבר בדרכו להתקדמות בעבודה ולקבלת דרגה גבוהה יותר.

מעסיקים רבים המבקשים לערוך קורס אנגלית טכנית לעובדיהם נתקלים בקשיים רבים.

הבעיות :

* ראשית, חלק מהעובדים עזב את בית הספר לפני שנים רבות והידע שלו באנגלית חלש מאד. חלקם מתקשים אפילו בקריאה.

* שנית, העובדים עצמם נרתעים מהרעיון מחשש לכישלון, לאור ניסיונות כושלים בעבר.

* שלישית, בתי ספר מסחריים המבטיחים "קורסים טכניים" שולחים מורים בעלי כישורים להוראת אנגלית ותו לא. קיבלת – שיעורי דקדוק כמו בבית הספר ומורה שאינו מבין ולא כלום בחומר הטכני.

התוצאה :

קורס יקר שירד לטמיון בגלל נשירה חריפה של עובדים. המטרה לא הושגה וכל ניסיון נוסף יתקל בהתנגדות העובדים.

הפיתרון :

הגישה האישית שאני מציעה נועדה בדיוק לפתור בעיות אלה.

נקודת המוצא היא שהצלחה מולידה הצלחה. אני בונה את הקורס מהתחלה, מן היסוד, ומובילה כל תלמיד באופן אישי להצלחה בשלבים קטנים ומובנים. כל הצלחה כזאת מחזקת את הביטחון העצמי ומולידה מוטיבציה גדלה והולכת להמשיך וללמוד. התלמידים עובדים בהנאה ומביאים חומר משלהם בו נתקלו בעבודה ואנו לומדים יחד את הנושאים הקשורים אליהם ישירות.

אין שיעורי דקדוק. אין הכתבות. אין תלמידים מפוחדים שאינם מוציאים מילה כל השיעור.

יש חומר רלוונטי שהתלמיד מרגיש אליו אחריות אישית. יש שיעורי בית שאי אפשר להיכשל בהם כי החומר מובנה בצורה מדויקת. יש תפזורות ומשחקים לתרגול אוצר המילים. יש אווירה משוחררת ונעימה לאורך כל השיעור. והעיקר – יש מורה עם הבנה וידע טכני!

פרט למכונאות רכב  לימדתי קורסים באנגלית טכנית בתחומים שונים, החל מפלסטיקה, מחשבים, חקלאות, בניין, ציוד מכני כבד, מיכשור ובקרה ועוד.  .

בין התלמידים שלימדתי היו כאלה חסרי כל ידע מוקדם באנגלית (קורסים למתחילים), ולעומתם תלמידים שרצו לשפר את כישורי השפה שלהם ולהתעדכן בחידושים טכניים דרך האינטרנט (קורסים למתקדמים).

כל אחד מהקורסים האלה כלל חומר ראשוני להשוואת רמות ולאחריו חומר שסופק ישירות ע"י המעסיק או התלמידים עצמם.

ההצלחה היתה בשני מישורים.

  • במישור האישי התלמידים קיבלו ביטחון עצמי ביכולותיהם ולמדו ברצון ובמרץ.

  • במישור המפעלי דווח על שיפור בביצועי התלמידים בעבודה וגישה למקורות מידע באנגלית מרצון וללא חששות.

ברבים מהקורסים היתה דרישה מצד התלמידים והוזמן קורס נוסף.

דף דוגמה מהספר :

כלי עבודה - TOOLS

תרגילים - EXERCISES

תרגם את המילים ומצא אותן בתפזורת :

צור קשר :